227 226 00

Duka og persondata

Duka og persondata


Personopplysninger betegnes som enhver form for informasjon som direkte eller indirekte kan identifisere en person. I Dukan AS’s (heretter Duka) næringsliv brukes derfor dine personopplysninger slik at vi kan oppfylle vår avtale med deg. Duka er dataansvarlig for dine opplysninger. Nedenfor er det oppgitt hvilke opplysninger som Duka behandler, samt hvilke rettigheter du som kunde har.



1. Personopplysninger


Duka bruker hovedsakelig vanlige personopplysninger, som omfatter;



  • Navn

  • Adresse

  • E-post

  • Telefonnummer

  • Kundenummer

  • Fødselsdato

  • Bankinformasjon

  • Teamviewer ID


Ytterligere bruker Duka ditt fødselsnummer hvis du vil opprette en betalingsavtale, samt ved leieavtaler til formål for å validere din betalingsevne.


Cookies blir brukt til å lage målrettet markedsføring og føre statistikk. Les mer om Dukas bruk av cookies her; https://www.dukapc.no/cookies/



2. Videresending av dine personopplysninger


Som følge av din avtale med Duka videresendes dine personopplysninger til følgende databehandlere, og 3. part;


Databehandlere


Amazon AWS


Formål: Back-up server


Visma e-conomic A/S


Formål: Økonomistyringsprogram


NHC A/S


Formål: Dukas systemadministrator


Trustpilot A/S


Formål: Kundeanmeldelse service



3. part


Posten A/S


Formål: Forsendelser av pakker


QuickPay ApS


Formål: Betaling via hjemmeside


Bisnode A/S


Formål: Betalingsevne validering


Avtalegiro


Formål: Betalingsavtale



3. Fjerning av personopplysninger


Dine opplysninger vil være lagret så lenge de tjener et saklig formål. Opplysninger vil derfor bli slettet når de ikke lenger tjener et formål.



4. Rettigheter som kunde


Dataansvarlig


Virksomhetens navn, CVR- nr. og kontaktopplysninger:


Dukan AS


Org.nummer: 997 922 174 MVA


Storgaten 90, 4877 Grimstad


Telefon: 227 226 000


E-post: info@dukapc.no


Den dataansvarliges representant samt dems kontaktopplysninger:


De dataansvarlige hos Duka


E-mail: compliance@duka.dk



Formål


Behandlingens formål:


Kundeadministrasjon, service og support



Kategorier av registrerte og kategoriene av personopplysninger


Kategorier av registrerte personer:


Potensielle kunder


Nåværende kunder


Oppsagte kunder


Opplysninger som behandles om de registrerte personene:


Opplysninger gjengitt i punkt 1. Personopplysninger.


Hjemmel til behandling:


Duka skal bruke opplysningene til at oppfylle avtalen som du har inngått.


Hvis du har deltatt i en konkurranse uten å være kunde hos Duka, har du gitt Duka samtykke til behandling av dine opplysninger.



Mottakere av personopplysningene


Kategorier av mottakere som opplysningene er eller vil bli videreformidlet til:


Økonomi- og inkassoselskaper


Tele-selskaper


Telefonsystemselskaper


Lager- og distributørselskaper


Data backup selskaper



3. part og internasjonale organisasjoner


Opplysninger om overførsel av personalopplysninger til 3. part eller internasjonale organisasjoner:


Amazon AWS (Privacy Shield)


Atlassian (Privacy Shield)


Visma e-conomic A/S (Privacy Shield)


3CX


Trustpilot A/S (Privacy Shield + model clause)



Sletting


Tidspunkt for sletting av opplysninger :


Dine opplysninger vil være lagret så lenge de tjener et saklig formål. Opplysninger vil derfor bli slettet når de ikke lenger tjener et formål.



Tekniske og organisatoriske sikkerhetsforanstaltninger


Generell beskrivelse av tekniske og organisatoriske sikkerhetsforanstaltninger:


Alle Dukas nettverk er sikret med kode, dessuten er adgang begrenset til de personer som er tillat adgang.


Medarbeidere er gitt adgang til opplysninger, som er relevant for vedkommendes stilling.


Duka anvender antivirus, kryptering, brannmurer og backup i overensstemmelse med bransjeskikk.



Innsiktsrett


Du har som kunde altid rett til innsikt, hvor du kan kreve innsikt i de opplysninger som du har gitt. Duka skal således redegjøre for følgende av dine opplysninger;



  • Formål med behandling av personopplysninger.

  • Kategori av personopplysninger.

  • Mottakere av dine personopplysninger.

  • Oppbevaringsperiode.

  • Retten til beriktigelse eller sletting.

  • Retten til å klage.

  • Om det foretas automatiseret behandling av personopplysninger.


Beriktigelse


Du har som kunde alltid rett til at få rettet dine opplysninger, såfremt det er en feil i systemet.



Dataportabilitet


Du har som kunde rett til at få utlevert dine egne opplyste personopplysninger, eller få dem transmitteret til en annen dataansvarlig.



Rett til å tilbaketrekke samtykket


Du har alltid rett til å trekke ditt samtykke tilbake. Dette er i tilfeller hvor du har gitt Duka lov til å behandle dine personopplysninger via samtykke. Du kan alltid trekke ditt samtykke tilbake på telefon 227 226 00, eller via compliance@duka.dk.



Klage til tilsynsmyndighetene


Du har som kunde alltid rett til å klage til Datatilsynet vedrørende Dukas behandling av personopplysninger. Datatilsynet kan treffes på https://www.datatilsynet.no/, telefon: 22 39 69 00 (Mandag 12 - 15, onsdag og fredag 9 - 11.30), E-mail: postkasse@datatilsynet.no.

Hjelpen er aldri langt unna

Trenger du hjelp underveis, sitter vi klare på 227 226 00

Spørgsmål og svarKundeservice